Blaszany domek księdza Bosko

Przemierzyłam 15km bodziakiem (mototaxi) nawigując kierowcę trzymając w jednej ręce telefon a drugą kurczowo trzymając się siedzenia. 

Gdzie mi tak było spieszno? Slums Kariua to pierwsze miejsce w Nairobi, w którym Salezjanie zaczęli pomagać tutejszej ludności.

Pośród ściśniętych przy sobie blaszanych domków, postawionych pomiędzy wielkimi budowlami otoczonymi murami, znajduje się tu niczym nie różniący się blaszak księdza Bosko. Różnica wieku między dzieciakami różni się dość mocno. Od takich, które jeszcze nie potrafią chodzić po te, które mogłyby uczyć się już w ostatnich klasach szkoły podstawowej.

Życie w Afrykańskich miastach nie jest proste. Rodzice nie radzą sobie z wychowaniem swoich dzieci. Często sami sięgają tu po używki żeby ulżyć sobie w cierpieniu jakie każdego dnia przynosi im życie.

Ośrodek do którego pojechałam ma na celu odciążyć rodziców jak i pokazać dzieciom, że jest inne życie poza tym, którego doświadczają w slumsach. Nakierowanie jest tu szczególnie na odkrywanie pasji, takich jak taniec, śpiew, prace artystyczne, jak i uczenie czytania i pisania, czy możliwość spożycia ciepłego posiłku.

W Don Bosco Langata (miejsce w którym aktualnie pomagam) również znajdują się chłopcy, którzy wcześniej uczestniczyli w zajęciach w blaszanym domku księdza Bosko.

Podczas mojej wizyty w tym miejscu dane mi było nawet poznać  rodziców niektórych z nich.

Nie sądziłam, że podzielenie się z chłopcami doświadczeniem wizyt sprawi im tyle radości! Potem tylko patrzyłam na nich z jeszcze większym podziwem. Są tacy silni!

Podróż do tego miejsca była dla mnie pięknym doświadczeniem, które pozwoliło mi bardziej zrozumieć moich chłopców i wejść w ich sytuację.

Niestety ośrodek, który pomaga w slumsach na tyle ile może, nie jest w dobrej kondycji finansowej. Na pewno warto byłoby ich wspomóc. Dlatego też wpadłam na pomysł storzenia projektu:   Dożywianie dzieci w slumsach Nairobi, który ma pomóc nie tylko finansowo w przyżądzaniu posiłków ale i zakupie potrzebnych materiałów edukacyjnych.

Każdy grosz, udostępnienie może tu zdziałać cuda!

Czy odważysz się być dobrym?
























Komentarze

Popularne posty